Suomen ev.-lut. kirkon kirkolliskokous alkoi eilen, 3.11., Turussa. Olen täällä jälleen minäkin, yhtenä Oulun hiippakunnan kolmestatoista kirkolliskokousedustajasta. Lappilaisia on ainoastaan neljä - rovaniemeläinen Raili Kerola, sodankyläläinen Juha Kultima sekä saamelaiskäräjien edustaja, utsjokelainen Veikko Guttorm, ja minä.

Sääntömääräisten asioiden (kirkon keskusrahaston budjetti, toimintasuunnitelma jne.) lisäksi käsitellään erilaisia esityksiä ja aloitteita. Kuitenkin paljon huomiota ja julkisuutta herättänyt asia eli seurakuntarakenteen uudistushanke (ns. pakkoyhtymähanke) tulee käsittelyyn vasta ensi keväänä. Valiokuntatyöskentelyssä asia on kyllä valmistelussa.

Pyydän ystävien esirukouksia työni tueksi.

* * *

IMG_0250.jpg

Kuvassa on kirkolliskokousedustaja Raili Kerola ja minä Turun kristillisen opiston auditoriossa, missä kirkolliskokous pitää istuntonsa. Sekä Raili Kerola että minä olemme myös ehdokkaana Rovaniemen kirkkovaltuustoon, Raili Kokoomuksen ja minä Keskustan listalta.