Kesä on edennyt jo hyvän matkaa enkä ole kiireiltäni ehtinyt tännekään isommalti kirjoitella. Ei tässä nyt ole suurempia kommentoitaviakaan kyllä. Olen kesätöissä kuutisen viikkoa ja sitten ehdin vielä jonkun viikon pitää lomaa ennen kuin koulu taas alkaa. Eilen kävin diplomi-insinööriksi tulleen pikkuserkkuni valmistujaisjuhlissa. Tänään käyn hakemassa kotikyläni emänniltä leivonnaisia seurakunnan huomisiin myyjäisiin. Kuumaniemen torilla on kesäisin joka maanantai muurinpohjalättyjen paistamista ja leivonnaisten myyntiä, tuotto käytetään lähetystyön hyväksi. Minun vastuullani on huomisen toripäivä; en itse pääse sinne, kun olen töissä, mutta olen koettanut järjestellä ja kerätä arpajaispalkintoja. Meillä on onneksi aika paljon seurakuntalaisia, jotka lähtevät mielellään tekemään vapaaehtoistyötä hyvän asian puolesta. Pullanleipomisellakin voi osallistua Jeesuksen meille antaman lähetyskäskyn täyttämiseen: Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni!

Jaakontori muuttui Taivaan tulien aukioksi. Ihmisiltä on kuullut monenlaista palautetta, jonkin verran sitäkin, että meneekö Taivaan tulet -innostus jo liian pitkälle. Voisi toisaalta sanoa, että hyvä, jos täällä edes jostakin innostutaan ja löydetään kaupunkilaisia yhdistäviä tekijöitä. Lauri Haarahiltusen aloitteesta lähtenyt idea nimenmuutoksesta on mielestäni varsin kannatettava. Kari Väänäsen Kemijärven hyväksi tekemän työn arvoa on mahdotonta tässä vaiheessa edes arvioida.

Minä kun tuon kouluasian yhteydessä kirjottelin kemijärveläisestä demokratiakäsitteestä ja kerroin sen tuoksuvan Pjongjangin tuulille, niin kieltämättä olisi pieni kiusaus alkaa käyttää torista nimeä "Taivaallisen rauhan aukio"... Mutta sen verran pitää minunkin älytä, etten vääntele tätä nimeä nyt mihinkään suuntaan. Toivottavasti Taivaan tulien aukiosta tulee sellainen kaikkien kemijärveläisten yhteinen kokoontumispaikka kuin Väänänen on esittänyt.