12512509_10153797257577114_7130698483052

Olen ehdokkaana Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkolliskokouksen vaalissa, joka käydään 9.2.2016. Olen toiminut edellisen nelivuotiskauden kirkolliskokouksen maallikkojäsenenä ja olen käytettävissä jatkoon, jos äänestäjät niin tahtovat. Olen parhaani mukaan pyrkinyt puolustamaan kristillisiä perusarvoja ja toimimaan lähettämieni seurakuntien äänenkäyttäjänä. Saimme estettyä ns. pakkoyhtymähankkeen toteutumisen erittäin kovan väännön jälkeen viime kaudella, mikä oli selkeä pohjoissuomalaisen seurakuntakentän tahto.

Vaali ei ole suora vaali, vaan valitsijoina toimivat seurakuntalaisten valitsemat kirkkovaltuutetut ja seurakuntaneuvostojen jäsenet. Vaalipiirejä ovat hiippakunnat, joten minä olen siis ehdokkaana Oulun hiippakunnassa.

Jos et kuulu valitsijoihin, voit kuitenkin vaikuttaa vaaliin, puhumalla tuntemillesi seurakuntien luottamushenkilöille hyviksi katsomiesi ehdokkaiden puolesta.

Kirkolliskokous on kirkon ylin hallintoelin. Vaaleilla sinne valitaan 96 edustajaa eri hiippakunnista, 64 maallikkoa ja 32 pappia. Heidän lisäkseen kirkolliskokoukseen kuuluvat piispat, kenttäpiispa, saamelaiskäräjien edustaja sekä valtioneuvoston edustaja.

Samassa vaalitoimituksessa valitaan myös kunkin hiippakunnan hiippakuntavaltuusto. En ole ehdokkaana hiippakuntavaltuustoon, ainoastaan kirkolliskokoukseen.

Ehdokaslistamme POHJANTÄHDEN ALLA - KESKUSTA JA SITOUTUMATTOMAT ehdokkaat ovat alla:

yhteismainos.jpg

* * *

yhteismainos2.jpg