Blogini on ollut pakollisella tauolla, sillä Vuodatus-palvelimella, jolla tämä blogi on, oli joku tekninen vika. Vian seurauksena mm. suuri joukko blogiin tallentamiani kuvia katosi bittiavaruuteen. Omat kuvani ovat toki koneellani ja monet myös paperikopioina, mutta tänne ne täytyisi ladata kaikki uudestaan.

Kesäloma sujui aika kiireisesti, kävin monessa paikassa Suomessa, mummin kanssa myös pienellä lomalla Varsovassa. Nyt olen palannut töihin, Eeva-Marian avustajana (nimi nykyään väliviivan kanssa!). Onneksi töitä pystyy tekemään paljon myös täältä pohjoisesta käsin.

Julkaisen tässä vielä muutamia kesäkuvia.



Pidän puhetta Kemijärven kotiseutuviikkojen päätapahtumassa, Papatus-päivillä, seurakunnan edustajana.



Kotikylässäni Kemijärven Levärannalla makkaranpaistossa. Miina-serkku, Marjatta-mummi, Mauri-ukki ja minä.



Hyvä ystäväni Sanna Karhu (o.s. Ruokamo) ja minä Keskustan puoluekokouksessa Rovaniemellä. Sanna on ehdokkaana Rovaniemellä syksyn kunnallisvaaleissa ja voin lämpimästi suositella kaikille hänen äänestämistään. Olen sanonut joskus, että kun vanhempani eivät koskaan saaneet tehdyksi minulle sisarta, niin olen päättänyt pitää Sannaa omana sisarena.



Varsovassa kuuluisassa Bliklen kahvilassa. Tässä kahvilassa kerrotaan myös kansallissankarimme, Suomen Marsalkka Mannerheimin käyneen lähes päivittäin asuessaan Varsovassa. Hän oli kuulemma pitänyt erityisesti nuista hillomunkeista, jollainen on tuossa kuvassa myös minun edessäni.



Isotätini, Else-mummini vanhin sisar, Terttu Lindén Tampereella. Tampere ja tamperelainen joukkoliikenne ovat minulle tuttuja jo lapsuudestani. Päätalon lukijat muistavat, kuinka Kallella oli aina sijaa Vappu-tädin luona Oulussa. Samoin tervetulleena olen minä voinut aina majoittua Tampereella. Tosin minä ole tainnut sortua yhtä pahasti kuin Kalle aikanaan Oulun kaltaisen suurkaupungin vaaroihin :)



Hyvä ystävä ja yhteistyötoveri Lasse Kontiola sekä minä tutkimassa piiritoimistolla jotain kepupapereita. Kunnallisvaalien ehdokashankintatyö on täytynyt aloittaa jo keväällä. Siinä tuntuu riittävän jälleen puuhaa. Piiritoimistolla olin aikanaan työntekijänä, Keskustanuorten ma. toiminnanjohtajana, nyt olen jälleen tavallisen puolueaktiivin ominaisuudessa.



Kesällä kävin myös Kuopiossa. Opiskeluvuosinani liikuin vapaa-ajallani varsin vähän opiskelijapiireissä, joten minulle ei jäänyt niiltä vuosilta kovin läheisiä ystäviä. Yksi kuitenkin, ja sitäkin enemmän. Yllä kotikaupunkinsa torimontun vieressä kuvattu rouva Emilia Vuolle on eräs lähimpiä ja luotetuimpia ystäviäni. Hänen kauttaan myös savolainen kulttuuri ja elämänmeno on minulle edes jonkin verran tullut tutuksi. Sieltähän osa esi-isistäni aikanaan lähti Lappiin.



Tässä olen Sipoon Söderkullassa asuvan lentokapteeni-setäni perheen luona. Olen majoittunut usein heidän luonaan, kun olen töiden vuoksi liikkunut pääkaupunkiseudulla. Avustajan palkalla ei todellakaan kannata pitää asuntoa vuokralla Helsingissä, varsinkin, kun työskentelen pääasiassa maakunnasta käsin.



Keskustan kunniapuheenjohtaja, valtiotieteen tohtori Paavo Väyrynen ja hänen vaimonsa Vuokko kuvaamanani 5.8.2012 Keminmaalla, omistamallaan Pohjanrannan tilalla. Jos Väyrystä olisi kuunneltu ja uskottu enemmän, eivät isänmaa ja puolue olisi siinä tilassa, missä ne nyt ovat.