56770752_403344453581454_286990623963296

Otin tämän kuvan muutama tunti sitten, kun kävelin työpaikalleni. Olen ollut eduskunnan palveluksessa 9.8.2011 lähtien, eli yli seitsemän ja puoli vuotta. En olisi lapsena, jolloin minusta otettiin kuvia Eduskuntatalon portailla, arvannut olevani siellä joskus töissä. On ollut suunnaton etuoikeus saada työskennellä täällä. Vaikka poliitikkoja paljon parjataan, ja joskus syystäkin, niin kyllä täällä on myös isänmaan hyväksi aidosti koetettu tehdä työtä. Näkökulmat asioihin ovat toki usein kovin erilaiset.

Työyhteisönä eduskunta on ollut upea työpaikka. Erityisellä lämmöllä muistan monia avustajakollegoita, joista useista on tullut ystäviä. Olen saanut tutustua moniin erilaisiin ihmisiin, kohdata erilaisia maailmoja. Ja ennen kaikkea, tuoda kotimaakuntani ääntä ja maakuntien ääntä eteenpäin valtiollisessa päätöksenteossa edes hitusen verran.

Minä olen ollut tässä talossa onnellinen.

Toivon, että esimieheni, jonka työtä olen saanut kuluneet vuodet avustaa, saa jatkokauden näissä vaaleissa. Hän on pyytänyt, että jatkaisin avustajan tehtävissä vaalien jälkeen, jos pesti jatkuu. Arvostan yhteistyötämme suuresti. Omassa tulevaisuudessani on kuitenkin monta muuttuvaa tekijää. Ei vähiten toukokuussa käytävät EU-vaalit, joihin tulen tekemään kovan kampanjan. Olen osallistunut tai järjestänyt yli 70 tilaisuutta, mutta pääsiäisen jälkeen kampanja aloitetaan toden teolla. Katsotaan asioita, kun nukutaan muutaman yön yli. Kiitollisuus joka tapauksessa täyttää mielen, kun kävelen nyt vaalisunnuntaina täällä tyhjän talon käytäviä.