Minua on huvittanut, kun viime päivinä Keskustan puheenjohtajavaalin tuoksinassa jotkut vihjailevat, että tuen Katria siksi, että olen hänen palkollisensa. En ole Katrilla töissä. Olen tuntenut hänet 13 vuotta ja tästä ajasta olen ollut yhden reilun 4 kk pestin ministeriössä hänen avustajana, määräaikaisessa virassa. Kaiken muun työn olen ilmaiseksi, omalla kustannuksellani tehnyt, kolmet eduskuntavaalit ja neljät puoluekokousvaalit ennen tätä.

Missään tapauksessa en lähtisi enää Helsinkiin johonkin avustajantehtävään, en Katrille enkä kenellekään muullekaan. Elämäni on Lapissa. En ole myöskään taloudellisesti riippuvainen mistään puolueen suojatyöpaikoista, minulla on lakimiehen koulutus eikä Keskusta ole minulle joku oma työllistymisprojekti tai kaverikerho, vaan kansanliike. Ja puheenjohtajavaali on ennen kaikkea linjavaali.