Lapissa liikkuessani monet ovat sanoneet, että "jaa, olet tullut käymään Helsingistä täällä" tms. - En minä ole tullut käymään täällä. Minä asun täällä! Ei minulla ole mitään työtä tai virkaa etelässä. Kirjoilla olen sitä paitsi ollut koko elämäni Lapissa, noin viisi vuotta Rovaniemellä ja muuten Kemijärvellä.
 
Esimerkiksi nyt Katrin puheenjohtajakampanjassa teen talkoolaisena työtä, Katrin ystävänä ja puolueen tulevaisuudesta huolta kantavana, kuten olen tehnyt jo yli kymmenen vuoden ajan. Jotkut luulevat, että minut on palkattu kampanjaan työhön. Se ei ole totta, en saa tästä euroakaan korvausta. En ole koskaan tehnyt näitä hommia muutenkaan rahan takia. Kun olin ministeriössä reilut neljä kuukautta töissä, niin sain toki ilkeitä tölväisyjä palkastani. Asuntolainan maksuun kyllä sekin palkka hetkessä katosi. Ja kun Katri erosi ministerin paikalta, oli selvää, että lähden samalla oven aukaisulla, en olisi voinut vaihtaa lennossa jonkun toisen esikuntaan. Aatteen ja yhteisen poliittisen linjan takia olen ollut mukana, en rahan. Jos haluaisin rikastua, niin keskittyisin lakimiehen hommiin.
 
Olen hyvin iloinen, että olen saanut näiden kahden lappilaisen naishenkilön poliittista vaikuttamistyötä olla edistämässä. Työskentelin aikanaan Eeva-Marian eduskunta-avustajana 9.8.2011-17.4.2019 ja valtiovarainministeriössä Katrin erityisavustajana 28.1.-9.6.2020. Vaikka Katri olisi jatkanut ministerinä, niin minun työni olisi päättynyt elokuun lopussa, koska minut oli nimetty määräaikaiseen virkaan omasta pyynnöstäni.
 
On ollut suuri etuoikeus palvella isänmaata näissä tehtävissä, ja olen hyvin kiitollinen tästä elämänvaiheesta, mutta se on jo elettyä elämää. Missään tapauksessa en lähde enää kansanedustajan tai ministerin avustajaksi. En roiku tehtävissä hyvän palkan tai aseman takia, kun koen tämän oikeaksi näin. Elämässä pitää mennä eteenpäin, ja minun elämäni on nyt Lapissa, ja hyvä niin ☺️🍀🇫🇮
 
Ensi viikolla on kirkolliskokous Turussa, ja sinne olen siis nyt matkustamassa. Koronan lisääntyminen kyllä hieman hirvittää. Kirkolliskokous siirrettiin epidemian takia jo keväältä syksyyn. Kyse on järjestäytyvästä kokouksesta uudella kirkolliskokouskaudella, joka on nyt osaltani kolmas nelivuotiskausi. Pyydän esirukouksia kirkolliskokouksen työlle!