IMG_1387.jpg

Olen käymässä pienellä kotimaanmatkalla täällä pohjoisemmassa Lapissa. Kuva on Utsjoelta! Näin korona-aikana en halua lähteä mihinkään kauemmas ulkomaille, ja tarpeetonta matkustelua on muutenkin syytä välttää. Kotimassa, käsihygieniasta ja turvaväleistä huolehtien olen kuitenkin nyt uskaltautunut käymään täällä kotimaakuntani pohjoisosissa. Samalla matkustamalla kotimaassa voimme tukea suomalaisia matkailu- ja ravintolayrittäjiä.

utsjoki.jpg

Kuvassa olen Norjan puolella käymässä vanhan ystäväni rouva Kirsi-Marja Warghin kanssa, taustalla virtaa Teno-joki. Kirsi-Marja on työssä Utsjoen seurakunnassa. Olen seurannut Utsjoen seurakunnan monia nettilähetyksiä Facebookin kautta, etenkin koronakevään aikana.

utsjoki2.jpg

Tässä kuvassa olen nuorgamilaisen pitäjänneuvos Veikko Guttormin seurassa. Olimme aikanaan neljä vuotta yhdessä kirkolliskokouksessa ja olemme tehneet paljon yhteistyötä myös Keskustapuolueen parissa. Veikko edustaa hyvää, perinteistä maalaisliittolaista ajattelutapaa. 

IMG_1399.jpg

Norjan puolella, Tenon ylittävä silta, Tana Bru, näkyy taustallani.

IMG_1405.jpg

Suomen pohjoisin kohta! Nuorgamin kylä. Kyseessä on myös Euroopan Unionin pohjoisin kohta. Takana on Norjan vapaa kuningaskunta, joka ei maksa muiden maiden velkoja!