hokelanto.jpg

Olen ehdokkaana HOK-Elannon vaaleissa numerolla 536. Jos edustamani arvot ja toimintatavat ovat mielestänne kannatettavia, niin äänestäkää tai kannustakaa äänioikeutettuja tuttujanne äänestämään. (Ja jos ei, niin kannustakaa äänestämään sitten joitakin muita.)

Vaalit pidetään 26.3.-6.4.2020, ja äänestää saa joko Internetin kautta tai perinteisen äänestyslipun kautta postiäänestyksellä. Äänioikeutettuja, vihreän S-kortin omistajajäseniä, on yli 630.000 ja ehdokkaitakin 1.237. Suuret vaalit siis!

Jotkut ovat kysyneet, miten olen lappilaisena ehdolla HOK-Elannon vaaleissa, kun osuuskaupan toimialue on lähinnä pääkaupunkiseutu ja Keski-Uusimaa. Syy on yksinkertainen: olen kyseisen osuuskaupan jäsen. Ehdokkuus ja äänioikeus ovat riippuvaisia siitä, missä osuuskaupassa on jäsen eikä asuinpaikasta. Toki useimmat ehdokkaat ja äänestäjät ovat juuri toimialueelta.

Ja lappilainenhan minä aina olen ja tulen olemaan. Olen kuitenkin viettänyt aikaani hyvin paljon pääkaupunkiseudulla kuluneina vuosinani. Työskentelin eduskunnassa yli seitsemän ja puoli vuotta 2011-19 Eeva-Maria Maijalan eduskunta-avustajana, ja nyt olen työssä valtiovarainministeriössä, Senaatintorin vieressä. Minulla on omistusasunto Helsingin Pihlajistossa ja olen asunut osan ajastani täällä myös Lauttasaaressa. Ja käyttänyt vuosia S-ryhmän kauppoja täällä, joten katson olevani ihan kelvollinen ehdokas. Äänestäjät päättävät, olenko äänen arvoinen.

Tärkeitä tavoitteita minulle ovat kotimaisen ruoan ja lähiruoan käytön lisääminen. Näiden asioiden parissa työskentelin paljon eduskunnassakin, erityisesti kotimaisen kalan käytön suhteen. Tuottajat ja kuluttajat ovat lopulta samassa veneessä, en pidä vastakkainasettelusta tässä asiassa.

Jos edustamani arvot ja toimintatavat haluaa siis mukaan osuuskaupan päätöksentekoon, niin saa äänestää. Myös muualla asuvat ystäväni voivat kannustaa uusmaalaisia läheisiään äänestämään, jos nämä sattuvat olemaan HOK-Elannon jäseniä!

Tiedot kaikista ehdokkaista löydät luettelosta:
https://www.s-kanava.fi/documents/15510/0/Ehdokasluettelo+20.2.2020.pdf/

p.s. Jos joku ajattelee, että olen tunkenut kaikkiin vaaleihin ehdolle, niin en ollut esim. viime kuntavaaleissa enkä seurakuntavaaleissa mukana, en myöskään eduskuntavaaleissa. Siksi ajattelin, että voin hyvin omintunnoin olla ehdokkaana tänä vuonna kirkolliskokouksen vaaleissa ja näissä osuuskauppavaaleissa. :)